Αποτελεί έναν εναλλακτικό τρόπο διδασκαλίας κατά τον οποίο οι
μαθητές/τριες αναλαμβάνουν να λύσουν ένα πρόβλημα αξιοποιώντας το διαδίκτυο ως
βασική πηγή πληροφορίας, αλλά συχνά όχι μοναδική. Στόχος μας οι μαθητές/τριες να ενημερωθούν
και να ευαισθητοποιηθούν πάνω στο θέμα της Ανακύκλωσης.
Οι δραστηριότητες που εμπεριέχονται
στην ιστοεξερεύνηση αυτή, βασίζονται στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας.
Τα παιδιά καλούνται να αναζητήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες και να τις
αξιοποιήσουν, αφού πρώτα τις κρίνουν.
Επιπρόσθετα, οι μαθητές/τριες θα πρέπει να παρουσιάσουν το τελικό τους έργο σε
σχολική εκδήλωση με θέμα την Ανακύκλωση. Το κομμάτι αυτό της παρουσίασης
αποτελεί μία πολύ σημαντική διαδικασία, καθώς τα παιδιά μαθαίνουν να
συνεργάζονται με την ομάδα τους και αποκτούν κριτική σκέψη. Χρήσιμη είναι
και η αυτοαξιολόγηση που γίνεται με το τέλος των δραστηριοτήτων.
Αναμφισβήτητα, η Ανακύκλωση είναι ένα θέμα
που απασχολεί ολόκληρο τον πλανήτη και έτσι κρίνεται αναγκαία η ένταξή της στα
δημοτικά σχολεία της Ελλάδας. Επιπλέον, οι μαθητές/τριες ως μελλοντικοί πολίτες
θα πρέπει να αναπτύξουν οικολογική συνείδηση και να ενσωματώσουν στην
καθημερινότητά τους την Ανακύκλωση, που συμβάλλει στην προστασία και διασφάλιση
του φυσικού περιβάλλοντος.
Σύνδεση με άλλα μαθήματα:
- Γλώσσα
- Εικαστικά
- Μουσική
- Θέατρο
- Μελέτη Περιβάλλοντος
Γνώσεις και Δεξιότητες:
Α) Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
1. Να γνωρίσουν τα είδη των αντικειμένων που
ανακυκλώνονται.
2. Να αντιληφθούν τα οφέλη της Ανακύκλωσης προς το
περιβάλλον.
3. Να διακρίνουν τους διαφορετικούς
τρόπους με τους οποίους μπορούμε να συμβάλουμε στον περιορισμό της ποσότητας
των απορριμμάτων.
Β) Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ:
1. Οι μαθητές/τριες να αναπτύξουν τις ψυχοκινητικές τους
δεξιότητες και να εξοικειωθούν με τη χρήση του Η/Υ.
2. Να έρθουν σε επαφή με πολυμεσικά
εποπτικά μέσα όπως βίντεο και εικόνες, έτσι ώστε να συγκεντρώσουν στοιχεία, να
διατυπώσουν υποθέσεις και να διεξάγουν συμπεράσματα.
3. Να εμπλακούν σε νέες
διαδικασίες μάθησης και να έρθουν σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες.
Γ) Στάσεις μαθητών/τριων:
1. Να αποκτήσουν θετική στάση προς την Ανακύκλωση και να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα προστασίας του
περιβάλλοντος.
2. Να παροτρύνουν άλλα άτομα να
συμμετέχουν στην ανακύκλωση.
3. Να μάθουν να συνεργάζονται αρμονικά
και να επικρατεί αλληλοσεβασμός μεταξύ τους.
4. Να μάθουν να κρίνουν και να
αξιολογούν τις εργασίες άλλων, αλλά και τις δικές τους.
5. Να αναπτύξουν τη φαντασία τους και
τις εικαστικές τους δεξιότητες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου